Protestantse Gemeente te Tilburg en omstreken

College van Kerkrentmeesters College van Kerkrentmeesters

Het College van Kerkrentmeesters is o.a. belast met de volgende taken:

♦ Het zorgdragen voor een gerichte geldwerving voor 'het leven en werken'van de Gemeente, onder andere via de actie Kerkbalans.
♦ Het verzorgen en beheren van goederen en financiën in de Gemeente
♦ Het zorgdragen voor alle arbeidsrechtelijke aangelegenheden.
♦ Het bijhouden van de administratie van de kerk: de financiële administratie, de ledenadministratie en de archivering.

College van kerkrentmeesters samenstelling College van kerkrentmeesters samenstelling

Leden van het college van kerkrentmeesters:

Annelies van Wijk, interim voorzitter
Hans Kollen, secretaris
Caroline Jones, penningmeester
Hans Haverkamp, adviseur
Alex Beekmans, adviseur

contact: cvk@pkn-tilburg.nl

Schenkingsacte en collectebonnen Schenkingsacte en collectebonnen
Hoe de fiscus mee kan betalen bij uw giften

Schenking via een periodieke gift (bijvoorbeeld bij Kerkbalans).
Tot 2014 was het wat ingewikkeld en kostbaar om de gift via een schenking te regelen. Hiervoor was namelijk een notariële acte nodig. Bij een periodieke gift is het gehele bedrag aftrekbaar, ongeacht de drempel voor giften (een percentage van het jaarinkomen). Per 1 januari 2014 is een notariële acte bij de notaris niet meer nodig. Bij de scriba kunt u een goedgekeurde acte aanvragen (zonder kosten) waarop u uw gift vastlegt en daardoor direct in aanmerking komt voor aftrek. Omdat de fiscus meebetaalt, zou u uw gift met zo'n 15% kunnen verhogen. Er zijn wel voorwaarden aan verbonden. Buiten de acte die moet worden opgesteld, moet u er rekening mee houden dat u vijf achtereenvolgende jaren hetzelfde bedrag overmaakt. Zo niet, dan wordt het belastingvoordeel met terugwerkende kracht weer ingetrokken. Bij overlijden vervalt deze verplichting voor de nabestaanden.
Als u dus van plan bent om ieder jaar de kerk te ondersteunen, zou u eens aan deze mogelijkheid kunnen denken.

Collectebonnen
Kent u dat ook, op zondag pakt u tijdens de collecte uw portemonee, en er blijkt haast geen geld meer in te zitten. Collectebonnen kunnen uitkomst bieden. Het bijkomend voordeel van collectebonnen is dat de gift aftrekbaar is voor de inkomstenbelasting. De kerk hoopt natuurlijk dat u dit financiële voordeel met de kerk wilt delen.

Soorten bonnen
Sinds enkele jaren heeft de Protestantse Gemeente van Tilburg vellen met collecte­bonnen. Ieder vel bestaat uit 20 collecte­bonnen. De volgende vijf soorten bonnen zijn te bestellen, elk met een eigen kleur.

coupure      kleur         prijs per velletje
€ 0,50         groen        €    10
€ 1,-           oranje       €    20
€ 2,-           blauw        €    40
€ 3,-           geel          €    60
€ 5,-           rood          €  100

Hoe bestellen?
U bestelt de bonnen door het bedrag over te schrijven op de collectebonnenrekening van de kerk, onder vermelding van het aantal vellen en de kleur. Bijvoorbeeld:
       2 x groen, 1 x geel

De gegevens van de collectebonnenrekening zijn:
       NL35 INGB 0001 0806 49
       Protestantste Gemeente te Tilburg e.o.
       Tilburg

Hoe krijgt u uw bonnen?
Nadat het afschrift met uw overschrijving ontvangen is, leggen wij uw collectebonnen klaar. We zijn regelmatig in de kerk, en nemen dan de bestelde collectebonnen mee.
U ontvangt de collectebonnen van Anja Severijnen en kunt ook bij haar terecht met vragen over de bonnen.
kerkelijkbureau@pkn-tilburg.nl

zondagdienst
datum en tijdstip 28-04-2024 om 09:30

zondagdienst samen met de GKIN
datum en tijdstip 05-05-2024 om 10:00

HEMELVAARTSviering, met SAGEkerken
datum en tijdstip 09-05-2024 om 09:30

zondagdienst
datum en tijdstip 12-05-2024 om 09:30

Opstandingskerk

Prof. Cobbenhagenlaan 8, hoek Waringinstraat
5037 DC Tilburg
e-mail: info@pkn-tilburg.nl

route, klik hier

nieuwsbrief

klik hier voor de Nieuwsbrief van zondag 28 april 2024

Wij zijn een Groene Kerk

Facebook en Instagram
Onze gemeente is ook te vinden op Facebook en Instagram:

Facebook: PKN Tilburg
Instagram: pkn_tilburg

Wij de kerk

Privacyverklaring Prot. Gemeente te Tilburg e.o.
Privacyverklaring juni 2018.pdf

collectebonnen bestellen?
Informatie over het bestellen van collectebonnen vindt u bij 'Over ons' en vervolgens 'college van kerkrentmeesters'.