Protestantse Gemeente te Tilburg en omstreken

Schilderen met Sjoukje

Schilderen in de Opstandingskerk, met Sjoukje Gniewyk.

Eens in de zoveel weken wordt er op zaterdagochtend van 10.00-12.00 uur geschilderd met een thema. Dit thema wordt meestal rond een spiritueel onderwerp of Bijbeltekst gekozen. Voorbeelden van thema’s zijn o.a.: moed en vertrouwen.

Met acrylverf ben je vrij om te schilderen wat je rondom dit thema bedenkt. Er is een kort moment waarop wij de verschillende schilderijen bespreken.

Je hoeft geen ervaring te hebben met schilderen.
Je neemt je eigen canvas en vier basiskleuren rood, blauw, geel en wit en penselen mee.

Als je geïnteresseerd bent en/of meer informatie zou willen hebben, mail dan naar:  sjoukje@portrettenenmeer.com

40-60 groep 40-60 groep

Zo’n 1x in de twee maanden komt een groep van mensen tussen de ongeveer 40 en de 60 jaar bij elkaar. Een groep om elkaar te ontmoeten, verdieping te zoeken, samen te verwonderen, vragen te stellen, te onderzoeken.
Samen met de deelnemers wordt de groep vormgegeven en de frequentie van de ontmoetingen en de inhoud bepaald. Op dit moment lezen we teksten uit de Tora (Genesis, Exodus, Leviticus) en daarbij het commentaar van opperrabijn Jonathan Sacks (1948-2020)  uit het Verenigd Koninkrijk. Van de achterflap van het commentaar op Genesis: : Volgens hem gaat Genesis over de leden van een familie. Gewone mensen die bijzonder worden door hun bereidheid om God te volgen.

Welkom om mee te doen! je kunt je aanmelden bij ds. Sietske Blok:
dssietskeblok@gmail.com, tel. 06-19532015

Koffie ochtend: koffie met een goed gesprek

Iedere woensdagochtend is de kerk open.
Van 10.00 - 11.30u is iedereen welkom voor een kopje koffie en gaan we in gesprek met elkaar.

Elke 1e woensdag van de maand is ds. Sietske Blok aanwezig: zij stelt steeds een ander thema aan de orde.

Dit seizoen (2024) wil ik met u samen nadenken over verschillende passages uit het Marcus evangelie. Dit liturgisch jaar is een Marcus jaar.  In onze lezingen op zondag volgen we het Marcus evangelie. Ik gebruik het boek ‘Mark, living the way of Jesus in the world’ uitgegeven door het Britse LICC (The London Institute for Contemporary Christianity). Deze woensdag beginnen we bij het begin Marcus 1:1-15.

Allen welkom!

zondagdienst
datum en tijdstip 28-04-2024 om 09:30

zondagdienst samen met de GKIN
datum en tijdstip 05-05-2024 om 10:00

HEMELVAARTSviering, met SAGEkerken
datum en tijdstip 09-05-2024 om 09:30

zondagdienst
datum en tijdstip 12-05-2024 om 09:30

Opstandingskerk

Prof. Cobbenhagenlaan 8, hoek Waringinstraat
5037 DC Tilburg
e-mail: info@pkn-tilburg.nl

route, klik hier

nieuwsbrief

klik hier voor de Nieuwsbrief van zondag 21 april 2024

Wij zijn een Groene Kerk

Facebook en Instagram
Onze gemeente is ook te vinden op Facebook en Instagram:

Facebook: PKN Tilburg
Instagram: pkn_tilburg

Wij de kerk

Privacyverklaring Prot. Gemeente te Tilburg e.o.
Privacyverklaring juni 2018.pdf

collectebonnen bestellen?
Informatie over het bestellen van collectebonnen vindt u bij 'Over ons' en vervolgens 'college van kerkrentmeesters'.